Be Horeca

Hotelstars Unie sterren op TripAdvisor

 

TripAdvisor, ’s werelds grootste site inzake online toeristische beoordelingen, is het eerste platform dat voortaan de officiële hotelrangschikking Hotelstars Union – van toepassing in achttien Europese landen – weergeeft.

Ter herinnering: de Hotelstars Union (HSU) die in 2009 opgericht werd onder het toezicht van Hotrec, is een Europese organisatie die zich inzet voor de harmonisatie van de hotelclassificatie binnen Europa. Deze sterrenclassificatie is gebaseerd op gemeenschappelijke criteria en procedures die transparantie, kwaliteit en veiligheid garanderen voor zowel hoteliers als hun gasten. Met meer dan 22.000 beoordeelde hotels in Europa wint de HSU-beoordeling snel terrein op het continent. 

"Dit is een belangrijke stap vooruit in het verstrekken van transparante informatie aan reizigers over hun accommodatiekeuzes”, aldus Markus Luthe, voorzitter van Hotelstars Union. “In juni 2022 is TripAdvisor begonnen met het dagelijks verzamelen van officiële sterrenbeoordelingsgegevens om geldige en geverifieerde informatie te garanderen. Dankzij HSU-projectmanager Christine Neumann kunnen reizigers die hun volgende reis via TripAdvisor plannen, er zeker van zijn dat de sterren die op het hotelprofiel vermeld staan, ook toegekend werden door een officiële instantie, na controle in het etablissement op basis van de gestandaardiseerde criteriacatalogus.

"Bij TripAdvisor streven we ernaar reizigers op hun verantwoordelijkheid te wijzen en ze te voorzien van feitelijke beoordelingen en officiële informatie, zodat ze transparante beslissingen kunnen nemen en genieten van de best mogelijke ervaring. Daarom zijn we blij dat we de officiële hotelranglijst kunnen weergeven voor onze accommodaties in heel Europa”, aldus Scott Brooks, ondervoorzitter van TripAdvisor. “We zijn erg trots op de samenwerking met Hotelstars Union en de gezamenlijke inspanningen om de ranglijst op ons platform weer te geven voor de achttien landen die HSU hebben ingevoerd.

 

Over TripAdvisor

TripAdvisor, ‘s werelds grootste reisbeoordelingsplatform (Bron: SimilarWeb, unique users de-duplicated monthly, March 2022): reizigers over de hele wereld gebruiken de website en app van TripAdvisor om uit te zoeken waar ze kunnen verblijven, wat ze kunnen doen en waar ze kunnen eten op basis van het advies van degenen die er al geweest zijn. Met meer dan 1 miljard beoordelingen van bijna 8 miljoen etablissementen doen reizigers een beroep op TripAdvisor om accommodatiedeals te vinden, ervaringen te plannen, tafels te reserveren en plekken te ontdekken. Als onderneming voor de begeleiding van toeristische ervaringen is het beschikbaar in 43 markten en 22 talen; aldus maakt TripAdvisor het gemakkelijk om elk type reis te plannen.

De filialen van Tripadvisor, Inc. (NASDAQ: TRIP) bezitten en exploiteren een portfolio van merken en online reisorganisaties die actief zijn via verschillende websites en apps, waaronder www.bokun.io, www.cruisecritic.com, www.flipkey.com, www.thefork.com, www.helloreco.com, www.holidaylettings.co.uk, www.housetrip.com, www.jetsetter.com, www.niumba.com, www.seatguru.com, www.singleplatform.com, www.vacationhomerentals.com en www.viator.com.

TripAdvisor
TripAdvisor

 

Over Hotelstars Union

Hotelstars Union (HSU) verenigt onder het beschermheerschap van Hotrec (European Hotel and Catering Association) de hotelverenigingen van Azerbeidzjan, België, Denemarken, Duitsland, Estland, Georgië, Griekenland, Hongarije, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Slovenië, Tsjechië, Zweden en Zwitserland. HSU werd opgericht in 2009 en in 2021 geregistreerd als internationale vzw.

Dit partnerschap heeft geleid tot een gestandaardiseerde hotelclassificatie op basis van gemeenschappelijke richtlijnen en procedures voor de aangesloten landen. Dit vijfjaarlijkse classificatierooster, opgesteld door en voor hoteliers, heeft tot doel klanten precieze, betrouwbare en transparante informatie te verstrekken. Het zorgt ook voor meer veiligheid voor de gasten en draagt bij tot de ontwikkeling van de reputatie en de kwaliteit van de hotels in de aangesloten landen. Bovendien draagt het bij tot de inzet van tools voor kwaliteitsbeheer.

Meer info op de site: www.hotelstars.eu

Hotelstars Union
Hotelstars Union

Bron: persbericht van Hotelstars Union