Verandering bij de federatie: een nieuwe partner in dienst van de leden
Als we onze sector willen professionaliseren, moeten we dat ook in eigen huis doen. Er zijn heel wat veranderingen doorgevoerd binnen onze federatie: een nieuwe structuur, nieuwe bestuurders… en altijd meer transparantie! Vandaag kondigen wij met trots onze nieuwe samenwerking aan met Horecafocus, een advieskantoor en sociaal bureau dat zich inzet om uw het leven gemakkelijker te maken!
Als federatie stellen wij onszelf voortdurend de vraag: hoe kunnen wij uw leven als ondernemer verbeteren? Hoe kunnen we dichter bij u en uw bedrijf staan?
Wij zijn tot de conclusie gekomen dat de grootste kosten voor een onderneming het personeel is, dat ook voor u een grote bron van onrust en onbegrip is. Daarom hebben wij gekeken bij verschillende sociale bureaus, gespecialiseerd in de Horecasector, wat zij te bieden hadden zodat wij u beter kunnen bijstaan en informeren.
Het advieskantoor en sociaal bureau Horecafocus heeft zich daarom bij ons aangesloten en zal onze leden verschillende interessante diensten aanbieden, zoals een halve dag stand-by om al uw vragen te beantwoorden (op dinsdagochtend vanaf september). Horecafocus onderscheidt zich door jarenlange ervaring in de Horeca en door haar specifieke kennis.
Loonberekening
Bij ons is uw personeelsadministratie in goede handen. Onze dienstverlening is gericht op een vlekkeloos verwerkingsproces. Een vlotte en stipte loonberekening waarbij persoonlijk contact een belangrijke rol speelt.
Sociaal juridisch advies
Al onze medewerkers kennen de specifieke problematieken en eigenheden van de Horeca door en door en zetten de uitgebreide wetgeving om naar klare taal en praktische oplossingen. Ze begrijpen uw werkomgeving als geen ander en kunnen vlot inspringen wanneer uw vaste contactpersoon er eens niet is.
Audits
Stelt u zich wel eens vragen bij uw personeelsbeleid of bij de organisatie van uw loonadministratie? Waarschijnlijk voelt u aan dat uw structuur geoptimaliseerd kan worden. Of u wil gewoon weten hoe goed u bezig bent en waar u nog kan verbeteren. Dankzij onze audits zorgen wij ervoor dat u kosten kan besparen en uw rendement verhoogt zonder op andere vlakken in te boeten.
Outsourcing
Administratie is waarschijnlijk niet uw favoriete tijdsverdrijf. Met onze unieke outsourcings-formules kunnen wij uw administratieve noden geheel of gedeeltelijk verlichten. Afhankelijk van uw noden en wensen stellen wij een actieplan voor u op, of sturen wij één van onze mensen ter plaatse. Eenmalig of op regelmatige basis. Met onze “schoendoos”-formule gaan wij zelfs nog een stapje verder en komen wij uw volledige administratie voor u doen, van personeelsbeleid tot opvolging van de facturatie.
Instroom – Doorstroom – Uitstroom
Slim aanwerven is veel geld besparen. Ga niet lichtzinnig over uw aanwervingen. Een verkeerde personeelskeuze kan u en uw zaak immers handenvol geld kosten. Om nog maar te zwijgen van de verloren tijd en energie. Daarnaast bieden wij u ook advies en ondersteuning bij enkele soft-HR-thema’s, die u op lange termijn héél wat centen kunnen besparen
Horecafocus Brussel EVERE Rue Colonel Bourg 105 A – 1140 Evere P +32 (0)2 897 33 30 social@fedhorecabruxelles.be |