Hand in hand werken met visit.brussels
De horeca maakt integraal deel uit van de Belgische economie. Wij vinden dat de sector hand in hand moet werken met visit.brussels en dat we moeten weten wat we samen kunnen doen om de sector samen te brengen.
Visit.brussels is de trendy toeristische organisatie in Brussel. Zij is zeer innovatief in het bevorderen van het imago van de Belgische stad bij het publiek en organiseert evenementen om de stad tot leven te brengen.
Tijdens een tweede bijeenkomst met visit.brussels deze week hebben wij kennis kunnen nemen van de huidige situatie en een aantal ideeën om ons te helpen mensen naar onze vestigingen te halen.
Wat is de situatie?
- Door zijn geschiedenis bestaat Brussel uit een veelheid van kleine wijken
- Brussel is een van de regio's met de grootste verscheidenheid aan culturen, nationaliteiten en talen
- Telewerken beïnvloedt de frequentie van bepaalde wijken
- Etablissementen zijn steeds harder tijdens lunchtijd
- Senioren maken het meest gebruik van diensten
- Haute cuisine wordt steeds zeldzamer
Met het oog hierop is een aantal ideeën ontwikkeld. Wij willen ervoor zorgen dat rekening wordt gehouden met de specifieke kenmerken van de sector en dat diversiteit en kwaliteit in aanmerking worden genomen.
Een van de belangrijkste ideeën was het organiseren van kleine, incidentele evenementen.
Gastronomie in de kijker
Zoals visit.brussels stelt: "Gastronomie is een integraal onderdeel van de voedingsindustrie. Daarom is de Brusselse gastronomie een belangrijk element in de promotiecampagnes van visit.brussels voor de stad. In Brussel zijn verschillende projecten bevroren die specifiek zijn voor de horeca: Eat Festival, de Tram Experience, Brusselicious, Gastronomic Road Tour, enz.