Horeca Federatie Brussel Nieuws Hotels Toeristische accommodatie en toerisme: de sleutels tot het ontvangen van toeristische klanten ?
Hotels

Toeristische accommodatie en toerisme: de sleutels tot het ontvangen van toeristische klanten ?

ITALIËREN: de 4e grootste internationale toeristische clientèle: 7,4 % aan toeristen

Een goede ontvangst, gecombineerd met een goede kennis van de informatie en diensten die beschikbaar zijn voor bezoekers van Brussel, blijft een cruciale factor om toeristische klanten te behouden en ervoor te zorgen dat de hoofdstad van de EU goed bekend staat.

In deze context kan kennis van de eisen, verwachtingen en gewoonten van de verschillende groepen toeristen die naar Brussel komen, uw etablissement helpen zijn klantenkring te ontwikkelen en loyaliteit op te bouwen. De Engelse toerist is immers niet de Spaanse toerist, die weer niet de Russische toerist is.

Met het oog hierop hebben het Comité voor Regionaal Toerisme van Parijs en de Kamer van Koophandel en Industrie van Parijs-Island een gids gepubliceerd waarmee alle professionals op het gebied van toerisme en vrijetijdsbesteding en de Parijse winkeliers kennis kunnen maken met de eisen van de toeristische clientèle volgens de verschillende culturen. Parijs is natuurlijk geen Brussel, dus de eisen en verwachtingen zijn voor bepaalde zaken anders. Toch zijn er verwachtingen op het gebied van gastronomie, digitale technologie, mobiliteit en prijs.

(Bron)

 

Een welkom in een paar woorden?

Bonjour Bienvenue Buongiorno” “Benvenuti”

Merci “Grazie” – Au revoir” Arrivederci”

Ik spreek geen Italiaans, maar ik kan u informatie geven in het Engels:

“Non parlo l’italiano, pero posso informarla in inglese”

Ik wens u een prettig verblijf:

“Vi auguro un buon soggiorno”

 

Hoe kunnen ze beter worden ontvangen?

  • Wees warm en spontaan
  • Wees nauwkeurig over de informatie, vooral over de openingstijden van de te bezoeken plaatsen
  • Avond- of nachtvermaak aanbieden
  • Gepersonaliseerde diensten en advies aanbieden, gerichte suggesties
  • Heb documentatie in het Italiaans

 

TOP 3 ACTIVITEITEN

  • 80,2 % Bezoeken aan musea / monumenten
  • 69,8 % Lopen/wandelen
  • 39,8 % Bezoek aan parken/tuinen

Wat onderscheidt hen van andere nationaliteiten

  • Nachtelijke uitstapjes
  • 67,0 % van repeaters
  • 33,0 % van eerste bezoekers
  • 30,6 % alleen reizen
  • 4,1 nachten gemiddelde verblijfsduur

 

RITME VAN DE MAALTIJDEN

  • Ontbijt: 7:30-8:30
  • Lunch: 12:00-14:00
  • Diner: 19.30-9.00 uur

 

GASTRONOMIE

  • Hebben een sterke gastronomische cultuur en zijn op hun hoede voor bepaalde restaurants die zij zien als "toeristenvallen".
  • Op zoek naar de traditionele Franse keuken
  • Ik waardeer de vertaling van de menu's in het Italiaans...
  • geïnteresseerd zijn in activiteiten die verband houden met de ontdekking van gastronomie en oenologie

 

DIGITALE ONTWIKKELING

  • organiseren hun vakantie op internet en zoeken naar de beste aanbiedingen
  • hun smartphone gebruiken tijdens hun verblijf
  • Op zoek naar mobiele toepassingen om bezoekers te helpen
  • Gemakkelijk hun indrukken delen op sociale netwerken
  • digitale ontwikkelingen zien als een manier om toegang te krijgen tot informatie in het Italiaans

 

TOEGANKELIJKHEID EN VERVOER

  • Praktische informatie zoeken in het Italiaans
  • Weinig taxigebruikers, ze reizen meer
  • gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer
  • Wilt u gerustgesteld worden over de gehanteerde tarieven, de lengte van de reizen...

 

WINKELEN

  • Winkelen is geen prioriteit
  • aankopen doen, van souvenirs tot luxegoederen
  • Vind de prijzen hoog, voor alle Franse merken

 

WACHTMANAGEMENT

  • Gewend aan "culturele bestemmingen", zijn zij niet verrast door de verwachting
  • Ik waardeer het professionalisme en de vriendelijkheid van het personeel.
  • Wachten tot informatie beschikbaar is (mobiele toepassingen, brochures, enz.)
  • Op zoek naar vermaak, vooral als ze met hun kinderen reizen

 

KWALITEIT / PRIJS

  • Zijn gevoelig voor de prijs/kwaliteitsverhouding. Ze vinden Parijs-Île-de-France een dure bestemming
  • Ik waardeer goede plannen en advies

 

BEVEILIGING

  • een gevoel van onveiligheid ervaren dat verband houdt met de omvang van de stad en het klimaat dat is geërfd van de aanslagen
  • Gerustgesteld door de politie en militaire aanwezigheid

(Bron)

 

Mobiele versie afsluiten