Federatie Horeca Brussel Nieuws Sector Mijn toekomstige bedrijf in Brussel: het recept voor succes
Sector

Mijn toekomstige bedrijf in Brussel: het recept voor succes

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Vous avez pour projet l’ouverture d’un commerce? Mais par où commencer? Quelles sont les étapes à suivre ? Voici une recette à suivre…[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner][stm_icon height=”30″ icon=”stmicon-bon_appetit_cup”][vc_custom_heading text=”Les matières premières” font_container=”tag:h3|text_align:left” use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]Il vous faudra bien combiner les ingrédients suivants :

  1. Kennis van de markt

Dit ingrediënt is essentieel. Het zal je in staat stellen om je potentiële klanten en leveranciers te identificeren en je concurrenten te leren kennen.

De marktonderzoek Om te luisteren, te voelen en de markt in de gaten te houden, aarzel dan niet om onderzoek te doen naar je potentiële klanten, je leveranciers en je concurrenten. Deze studies zullen u in staat stellen om uw verwachte verkopen.

DeAtrium (Brussels handelsagentschap) en "De barometer van 2014 (link is extern)"Ze zullen je nauwkeurige informatie geven over het gebied waar je je bedrijf wilt vestigen. Aarzel niet om contact met hen op te nemen voor hulp. De federaties publiceren ook cijfers en trends om je te helpen de Belgische markt beter te analyseren. Gespecialiseerde tijdschriften zijn ook een goede bron van informatie.

  1. Een plaats van activiteit

De keuze van je productielocatie en verkooppunt is essentieel. Neem de volgende factoren in overweging om je keuze te bevestigen:

  • De bouwvergunning en de milieuvergunningen (link is extern)
  • Concurrentie
  • De zichtbaarheid van je verkooppunt
  • Comfort voor de klant binnen (aantal m²) en buiten (toegankelijkheid + parking) om van winkelen een plezier te maken
  • Winkelgewoonten en de stroom van mensen die het gebied frequenteren
  • Investeringen die gedaan moeten worden afhankelijk van de staat van het pand dat je wilt verhuren
  1. Kennis van regelgeving en boekhoudkundige, fiscale en sociale verplichtingen.

Je moet in het bezit zijn van toegang tot management en mogelijk toegang tot het beroep. Neem voor meer informatie contact op met erkende ondernemingsloketten die competent zijn op dit gebied.

Alle bedrijven en exploitanten actief in de voedselketen in België moet bekend zijn bij deFederaal Agentschap voor Voedselveiligheid (AFSCA). Zij moeten dit doen, voor het opstarten van de activiteit, door een registratie aan te melden of, in bepaalde gevallen, door een toelating of goedkeuring aan te vragen. Elke wijziging of stopzetting van de activiteit moet ook aan het FAVV gemeld worden. Inrichtingen die levensmiddelen verkopen of leveren aan de eindverbruiker zijn verplicht hun registratie of toelating te afficheren.

Ten slotte, sta er niet alleen voor: met de hulp van een boekhouder en een sociaal secretariaat kun je voldoen aan je boekhoudkundige, fiscale en sociale verplichtingen.

  1. Financiële, materiële en personele middelen.

Neem de tijd om het juiste team te kiezen om mee samen te werken. Je kunt hulp krijgen van de Actiris werkgeversservice. Ze zullen mensen ook helpen om te profiteren van financiële maatregelen ter ondersteuning van werkgelegenheid en opleiding.

Tel het geld dat je hebt. Zoek afhankelijk van je situatie uit welke publieke en private financieringsbronnen voor jou beschikbaar zijn.

Om te profiteren van regionale openbare steun Als je geïnteresseerd bent in een subsidie, vergeet dan niet om hiernaar te informeren voordat je begint met uitgeven en deze van tevoren aan te vragen. Deze steun kan dan een deel van je investering terugbetalen.

  1. Het geheime ingrediënt ben jij!

Votre motivation, vos compétences (savoir-faire et savoir-être) et votre détermination.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][stm_icon height=”30″ icon=”stmicon-microphone”][vc_custom_heading text=”Matériel nécessaire ” font_container=”tag:h3|text_align:left” use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]

  1. De Checklist voor startersStel jezelf voordat je begint de juiste vragen en vind de juiste antwoorden dankzij deze minigids.
  2. Een model van ondernemingsplan om in te vullen
  3. Ondersteuning en gedegen advies van experts en/of lokale partners raadsleden van 1819
  4. Nuttige informatie over uw bedrijfssector

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][stm_icon height=”30″ icon=”stmicon-microphone”][vc_custom_heading text=”Préparation en 6 étapes ” font_container=”tag:h3|text_align:left” use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]

  1. Om van je idee een PROJECT te maken, moet je eerst het ingrediënt "JIJ", je vastberadenheid, je verlangen, het team, je vaardigheden en je middelen toevoegen en ze zo lang mengen als nodig is.
  2. Werk aan je project met zoveel mogelijk mensen. Bereid je zo goed mogelijk voor en informeer jezelf zo goed mogelijk. Aarzel niet om vergezeld te zijn en houd rekening met de suggesties van de adviseurs die je ontmoet. Laat het dan gisten.
  3. Meng je deeg door toevoeging van de marketingmix totdat een consistente consistentie is bereikt. Identificeer je sterke en zwakke punten. De elementen van de marketingmix om je doelstellingen te bereiken en je project in staat te stellen zijn doelstellingen te halen. tevreden klanten. Je project wordt dan een zakelijke kans.
  4. Ga de confrontatie aan met voorbereiding op de echte markt en aanpassen de verschillende ingrediënten. Duidelijk de belangrijkste succesfactoren en bewijzen dat uw project is verdedigbaar op de lange termijn.
  5. Vergeet niet het zoeken naar financiering en het opstellen van je financieel plan . Met dit plan kun je je recept in cijfers omzetten en de banken overtuigen. Je zult dan de BEDRIJFSPLAN.
  6. Compleet je recept met administratieve formaliteiten.

Er moet ook rekening worden gehouden met de kwaliteit van de ingrediënten, de fermentatietijd en het kookproces om een smakelijk resultaat te garanderen.

Nou, je bent helemaal klaar om je project om een bedrijf te openen met succes af te ronden!

Auteur/organisatie: 1819 - Ali Arab

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Mobiele versie afsluiten