Federatie Horeca Brussel Nieuws Horeca Federatie Horeca Brussel krijgt een make-over: een nieuwe identiteit voor hetzelfde engagement
Horeca Federatie

Horeca Brussel krijgt een make-over: een nieuwe identiteit voor hetzelfde engagement

 

Op 6 oktober onthulde Horeca Brussels tijdens zijn achtste Apéro Club, georganiseerd bij Comet Meetings Louise, zijn nieuwe identiteit - een symbolische mijlpaal na bijna 50 jaar inzet voor de Brusselse horecazaken.

Bijna een halve eeuw in dienst van de horeca! Vandaag blijven we samen met jullie vooruitgaan, met hernieuwde energie en een nieuwe naam: Horeca Brussel. Geen tekort, maar een sterk gevoel van identiteit. Deze nieuwe identiteit weerspiegelt wat we de afgelopen jaren zijn gaan verwachten: het saamhorigheidsgevoel en de solidariteit van een nieuwe en dynamische sector. Ongeacht de taal, het beroep, de stijl, de afkomst of het verhaal van elke ondernemer en elke zaak: we gaan samen vooruit. Want onze grootste kracht ligt in het collectieve.

Een sterk symbool voor een duidelijke missie

Ons logo, uitgewerkt in drie complementaire versies, weerspiegelt onze kernmissies. Het schild staat voor onze beschermende en verdedigende rol, de loep symboliseert onze waakzaamheid en onze plicht tot informatie, terwijl de ster de promotie, aantrekkingskracht en uitstraling van onze sector belichaamt. Samen vormen ze een krachtige visuele identiteit die onze rol onderstreept als referentieplatform om de Brusselse horeca te informeren, te verbinden en te verenigen.

Horeca Brussel is meer dan alleen een huis. Het is een gemeenschappelijke vlag, een modern en inclusief baken dat alle stemmen van de horeca samenbrengt: van het buurtcafé tot het internationale hotel, van de familiefrituur tot het gastronomisch restaurant, van de feestbar tot de eventcateraar. Het is het beeld van een hechte en ondersteunende gemeenschap.

Met deze evolutie veranderen we niet van aanpak: we maken ze duidelijker, sterker en zichtbaarder dan ooit. We zien onszelf als partners, als een netwerk van realiteiten en als de stam van een nieuwe sector die mensen en diensten samenbrengt.

Een avond in het teken van samenwerking

Onder het motto "Waarom de toekomst van de horeca samen wordt gebouwd" maakte de Apéro Club van 6 oktober één ding duidelijk: geen enkele speler kan de uitdagingen van de sector alleen aangaan. Na een inleiding door Matthieu Léonard verkende een panel van experts de pistes om de samenwerking en weerbaarheid van de Brusselse horeca te versterken. Onze dank gaat uit naar Lisa Isnard (BECI), Marine Thizon (HOTREC), Grégory Sorgeloose (Sorgeloose & Trice) in Rodolphe Van Weyenbergh (Vereniging van Hotels Brussel) voor hun waardevolle bijdrage aan het evenement.

De uitwisselingen benadrukken het belang van samenwerking, dialoog en solidariteit om de economische en maatschappelijke veranderingen het hoofd te bieden. De tentoonstelling vindt plaats met een duidelijk netwerkmoment, altijd in het hart van Horeca Brussel: verbinden, inspireren en samen actie ondernemen.

Horeca Brussels bevestigt meer dan ooit zijn missie: de Brusselse horecabedrijven en zelfstandigen verdedigen, vertegenwoordigen en ondersteunen. Deze nieuwe, duidelijke, moderne en inclusieve identiteit markeert een belangrijke stap - die van een sector die samen vooruitgaat, gesterkt door zijn collectieve kracht.


Mobiele versie afsluiten