Horeca Federatie Brussel Nieuws Nieuws Loyaliteitstoepassingen: een nieuw systeem om klanten te binden?
Nieuws

Loyaliteitstoepassingen: een nieuw systeem om klanten te binden?

Alomtegenwoordigheid van commentaar sites, constante reputatie schade, "commentaar chantage", sterke concurrentie concurrentie... Het opbouwen en opbouwen en behouden van een trouwe klantenkring op lange termijn is altijd een uitdaging voor voor een horecagelegenheid die start, van richting verandert of richting.

Tijdens de beurs Saveurs et Métier in Namen interviewde Horeca Tv Louise Cochu van Joyn, om meer te weten te komen over getrouwheidsprogramma's en toepassingen. Waaruit bestaan ze? Hoe worden ze gebruikt?

Joyn: een toepassing die uw trouwe klanten beloont!

Joyn is een gratis downloadbare applicatie en een gratis fysieke kaart die loyaliteit beloont met bonuspunten. Uw trouwe klant kan dus profiteren van talrijke voordelen bij meer dan meer dan 7.500 winkels in heel België. Daarvoor hoeven ze alleen maar hun QR-code en hun fysieke kaart te scannen.

De kan zijn klanten belonen en hen aanmoedigen om terug te komen naar zijn zaak. om terug te komen naar zijn zaak. Een systeem dat effectiever is dan coupons en promoties.

2 miljoen gebruikers hebben zich al bij dit netwerk aangesloten, waardoor uw klanten één systeem kunnen gebruiken hetzelfde systeem in verschillende horecagelegenheden, maar hun punten sparen hun punten afzonderlijk in elke winkel. Joyn is momenteel het grootste netwerk van buurtwinkels in België.

De marketing tool voor uw vestiging?

Het Het is essentieel om uw vaste klanten te behouden, maar het is nog meer Het is nog belangrijker om je minder trouwe klanten regelmatig terug te laten komen. loyale klanten.

Het Joyn-portaal voor handelaren geeft u een overzicht van uw klanten en hun koopgedrag. Zo kan de horeca-uitbater zijn marketing in handen nemen en zijn aanbiedingen en promoties aanpassen.

In deze context is het essentieel om goed na te denken over het soort beloning dat u aan uw klanten wilt geven. Ook hier zal het door Joyn aangeboden merchant portal u helpen hen beter te benaderen.

Beloningen - hoe doe je dat?

  • Dien in tot vijf prijzen

Vijf onderscheidingen is een absoluut maximum. U moet uw klanten duidelijk weten waarvoor ze sparen. Varieer uw voordelen. Op deze manier, zullen uw klanten zelf de beloning kiezen die ze het leukst vinden.

  • Wees kort en bondig

Probeer uw beloningen te gebruiken om iets nieuws, een gerecht of een product onder de aandacht te brengen. een gerecht of een product. Zo zullen uw klanten uw nieuwe aanbod ontdekken. Houd de voordelen altijd kort en bondig, bijvoorbeeld 150g gratis kipsalade. bijvoorbeeld 150g gratis kipsalade.

  • Ga naar originaliteit

Verras uw klanten. Bied niet altijd een korting aan. Uw voordelen hoeven niet altijd hoeven niet altijd te bestaan uit producten uit uw bedrijf. jouw zaak. Werk samen met een andere Joyn-winkelier of bied een ervaring voor je klanten. Ze zullen het zich nog lang herinneren. Denk aan :

    Een eerste vlucht in een luchtballon over Brugge vanuit Sanseveria

    Het luxe ontbijt op weg naar huis huis van reisontwerper Stijn

    Een gratis rondleiding en proeverij in Café Bonjour's 't Verzet brouwerij

    Een sushi party voor 10 personen in de Sushi Factory

    A wijnproeverij bij Wines & Bites

  • Werken met een progressief systeem

Alles gaat over het juiste evenwicht vinden. U wilt uw klanten niet uw klanten te snel belonen, maar u wilt ook niet dat ze jaren moeten sparen. om jaren te sparen. Het aantal punten dat nodig is om uw eerste beloning te krijgen zou idealiter moeten zijn uw eerste beloning zou idealiter 3 % van de verkoopprijs moeten zijn. van de verkoopprijs. Dit percentage stijgt met ongeveer 1 tot 2 % per volgende beloning.

  • Meten is weten

Controleer Controleer regelmatig of uw beloningen werken. Uw aanbod van tijd tot tijd wijzigen uw aanbod van tijd tot tijd om het interessant te houden voor uw trouwste klanten. klanten. Maar pas op dat je het niet te vaak doet. Het zou jammer zijn als een klant een tijdje spaart voor uw beste beloning en beloning en deze niet krijgt.

Concluderend: Met zijn aanpasbare, zelf beheerde beloningssysteem en klantenportaal dat uw marketing kan stimuleren door uw klanten gericht te benaderen, lijkt de Joyn-app een perfect voorbeeld van waartoe de loyaliteitsapp in staat is en toont hij de waarde aan van het aanpassen van uw loyaliteitssysteem aan moderne technologie.

(Bron: join.be)

Mobiele versie afsluiten