Federatie Horeca Brussel Nieuws Sector De sleutels tot het ontvangen van toeristen (II) ?
Sector

De sleutels tot het ontvangen van toeristen (II) ?

II - De Britten: een toeristische klantenkring "op zoek naar authenticiteit en een lokale sfeer".

Na Brexit en de waardestijging van het Britse pond keren Engelsen in het bijzonder en Britten in het algemeen langzaam terug naar Brussel. Ontvangsttechnieken zijn daarom cruciaal als we de loyaliteit van deze langverwachte klantenkring willen winnen.

Een op maat gemaakte toeristische receptie om je hotel, restaurant of cateringbedrijf een boost te geven?

een kwaliteitsvol onthaal, ondersteund door een goede kennis van de informatie en diensten die beschikbaar zijn voor bezoekers aan Brussel  blijft een cruciale factor om de loyaliteit van toeristen te verzekeren en het profiel van de hoofdstad van de EU te versterken.

In deze context kan kennis van de eisen, verwachtingen en gewoonten van de verschillende toeristische klanten die naar Brussel komen, helpen om het aantal bezoekers van uw etablissement te verhogen en klantenloyaliteit op te bouwen. De  De Engelse toerist is niet de Spaanse toerist, die niet de Russische toerist is.

Met het oog hierop hebben het Comité voor Regionaal Toerisme van Parijs en de Kamer van Koophandel en Industrie van Parijs-Island een gids gepubliceerd waarmee alle professionals op het gebied van toerisme en vrijetijdsbesteding en de Parijse winkeliers kennis kunnen maken met de eisen van de toeristische clientèle volgens de verschillende culturen. Parijs is natuurlijk geen Brussel, dus de eisen en verwachtingen zijn voor bepaalde zaken anders. Toch zijn er verwachtingen op het gebied van gastronomie, digitale technologie, mobiliteit en prijs.

 (Bron http://doyouspeaktouriste.fr/Guide_DoYouSpeakTouriste.pdf)

Een welkom in een paar woorden?

Welkom

Goedemorgen, goedemiddag, goedenavond.            

Afscheid: "Tot ziens

Hartelijk dank

Ik wens je een fijn verblijf

Hoe kunnen ze beter worden ontvangen?

-        Stel jezelf gerust voor met je naam

-        Let vooral op glimlachen en vriendelijkheid

-        Advies op maat bieden voor hun situatie

-        Een leuke dimensie bieden, vooral in het culturele aanbod

TOP 3 ACTIVITEITEN

-        71,7 %: Bezoek aan musea / monumenten

-        69,1 %: Wandelen/wandelen

-        45.1 %: Winkelen

RITME VAN DE MAALTIJDEN

-        Ontbijt: 7:30-8:30

-        Lunch: 12pm-1pm

-        Diner: 18.00-19.00

GASTRONOMIE

-        Ze waarderen vooral dit aspect van hun verblijf

-        Op zoek naar authentieke en typische plekjes

-        Besteed aandacht aan de omgeving en het uitzicht

-        Verwacht uitleg en advies over gerechten, wijnen en combinaties van gerechten

-        Zeg dat ze geïnteresseerd zijn in proeverijen of kooklessen

DIGITALE ONTWIKKELING

-        Technofielen, ze reizen met smartphones en tablets

-        Op locatie gebruiken ze voornamelijk geolocatie.

-        Laat beoordelingen achter op speciale websites

TOEGANKELIJKHEID EN VERVOER

-        Reizen meestal te voet of met het openbaar vervoer, zelden met de taxi

-        Verwacht een professionele en efficiënte service

-        Verwacht gemakkelijke toegang

WINKELEN

-        Hebben weinig interesse in winkelen

-        Voedingsgerelateerde aankopen: champagne, alcohol, kaas, chocolade

-        Reserveren hun aankopen vaak voor taxfreeshops op luchthavens

WACHTMANAGEMENT

-        Anticiperen vaak op verwachtingen en zijn niet verrast

-        Verwacht goede organisatie en management

-        Wil graag informatie over wachttijden

-        Ik wil graag informatiebrochures ontvangen

KWALITEIT / PRIJS

-        Geloven dat de kosten vergelijkbaar zijn met andere grote Europese hoofdsteden

-        Kritiek op de prijzen in toeristische gebieden, met name voor restaurants

-        Gezinnen worden vaker gedwongen om compromissen te sluiten om hun budget onder controle te houden

BEVEILIGING

-        Voel me niet bijzonder onveilig 

-        Gerustgesteld door de zichtbare aanwezigheid van de veiligheidstroepen

(Bron http://doyouspeaktouriste.fr/Guide_DoYouSpeakTouriste.pdf)

-> DE FRANSE: Toeristenbestemming nummer één in Brussel :

https://www.horecabruxelles.be/index.php?option=com_k2&view=item&id=877:tourisme-accueil-clientele-touristique&Itemid=130&lang=be

Mobiele versie afsluiten