Horeca Federatie Brussel Nieuws Horeca Federatie 3 manieren om User Generated Content te gebruiken voor uw restaurant
Horeca Federatie

3 manieren om User Generated Content te gebruiken voor uw restaurant

[vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”Un article de Zenchef – un partenaire de la Fédération Horeca Bruxelles ” font_container=”tag:h3|text_align:left” use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]Voici un nouvel anglicisme à ajouter à votre lexique d’entrepreneur, et celui-là à le vent en poupe. Le User Generated Content définit tout contenu créé par les consommateurs d’un produit ou d’une marque. Pour vous restaurateurs, il s’agit de vos convives.

Même les réfractaires aux selfies peuvent utiliser le User Generated Content pour promouvoir leur image. L’avantage est que le message est délivré par un client et non par une enseigne. Il est donc généralement perçu comme le témoignage d’un tiers conquis, plutôt que comme du matraquage publicitaire.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”#1 Les photos prises par vos convives” font_container=”tag:h4|text_align:left” use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]Les photos prises et publiées par vos convives peuvent s’avérer être d’excellents vecteurs de communication.

Met steeds krachtigere smartphones met steeds geavanceerdere camera's kunnen veel van je klanten prachtige foto's maken van je zaak of je gerechten. En als de foto niet perfect is, is er vast wel een filter dat de kleine imperfecties in de opname kan verbergen.

Le dressage de l’assiette n’est cependant pas suffisant en soit : une belle vaisselle, une décoration soignée au service d’une ambiance chaleureuse sont autant d’éléments qui inciteront vos convives à capturer l’instant présent et à le partager sur les réseaux sociaux. Libre à vous d’utiliser les plus beaux clichés et de les relayer sur vos propres réseaux sociaux, c’est gratuit et efficace puisque les publications utilisant le User Generated Content reçoivent en moyenne 30% de retours supplémentaires ![/vc_column_text][vc_custom_heading text=”#2 Les avis concernant votre restaurant” font_container=”tag:h4|text_align:left” use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]Outre les récents déboires de TripAdvisor et son lot d’avis plus ou moins légitimes, il y a du bon dans les commentaires que laissent en ligne vos convives.

Als je één gang vooroorlogse koolraap serveert op een bedje van roestige spijkers, weet je zeker dat je minstens één positieve recensie krijgt van een toegewijde vriend of sympathiek familielid.

Gebruik het! Post de beste getuigenissen op je sociale netwerken zodat iemand anders je merk kan prijzen.

Zend zelfs de minder goede uit, waarop je kunt reageren met humor - terwijl je beleefd blijft, alsjeblieft - of op een geruststellende toon.

Montrez que vous êtes bons commerçant en proposant un geste quand un accroc survient, ou en remerciant les clients satisfaits pour les valoriser et mettre en avant vos qualités.[/vc_column_text][vc_custom_heading text=”#3 Des concours pour capter le User Generated Content” font_container=”tag:h4|text_align:left” use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]Qui dit concours, dit prix. Les consommateurs en sont friands et la perspective d’un lot à gagner est en soit un bon moyen de faire parler de vous et de mobiliser la clientèle.

Het is heel goed mogelijk om de lokroep van winst te gebruiken om door Gebruikers Geproduceerde Content te oogsten.

Betrek je gasten erbij door ze uit te nodigen inhoud te creëren die gerelateerd is aan jouw wereld, of het nu tekeningen, foto's, video's of teksten zijn...

Het maakt niet uit, zolang je je klanten maar betrekt en hun bijdragen doorgeeft op sociale netwerken.

De Amerikaanse keten Starbucks heeft ons een heel goed voorbeeld gegeven van een User Generated Content-wedstrijd door zijn klanten de kans te geven de beroemde emblematische beker van het merk op hun eigen manier te personaliseren. Deelnemers moesten hun werk posten op sociale netwerken, samen met een hashtag die het merk had aangenomen.

De respons was enorm en het enige wat het merk hoefde te doen was een keuze maken uit de beste foto's om hoogwaardige User Generated Content te maken. De winnaar ontving een gelimiteerde editie van zijn versie van de Starbuck's beker.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”#Bonus” font_container=”tag:h4|text_align:left” use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]Le User Generated Content n’a pas toujours une origine numérique.

Elke dialoog tussen uw gasten en uw merk kan worden gebruikt om uw imago te verbeteren, zoals het geval was bij Loubnane, een Zenchefiaan overigens, toen hij een ontroerend verzoek in de post kreeg van een klas CM2-leerlingen, waarin hem werd gevraagd een menu tegen lage prijzen aan te bieden zodat de leerlingen het beste uit hun verblijf in Parijs konden halen.

Naast het verrukken van kinderen, wat geen geringe prestatie is, bewees de Loubnane dat binnen haar muren vrijgevigheid en wederzijdse hulp een ereplaats hebben.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row].

Mobiele versie afsluiten